KVKK Aydınlatma Metni

Klinik Hasta Aydınlatma Metni

1. Veri Sorumlusu

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) uyarınca, kişisel verileriniz; veri sorumlusu olarak YENİCAMİ MAH. ADNAN MENDERES CAD. NO: 13 İÇ KAPI NO: 101 ADAPAZARI/ SAKARYA adresinde faaliyet gösteren ADA PALMİYE AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI HİZMETLERİ TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ (Klinik) tarafından aşağıda açıklanan kapsamda işlenmektedir.
Bu aydınlatma metni; Klinik’in hastalarına hizmet sunması ve hizmet sunduğu hastalarına ilişkin bu metinde belirtilen kişisel verilerinin DentSoft sistemine kaydedilmesi kapsamında hastaların KVKK uyarınca aydınlatılması amacıyla hazırlanmıştır.
Bu metinde yer alan;
Açık Rıza: Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye ve özgür iradeye dayanan, tereddüde yer bırakmayacak açıklıkta, sadece o işlemle sınırlı olarak verilen onayı,
Anonim Hale Getirme: Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiye ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesini,
İlgili Kişi: Kişisel verisi işlenen gerçek kişiyi,
Kişisel Veri: Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,
Kişisel Verilerin İşlenmesi: Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, saklanması, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi,
Veri Sorumlusu: Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasında ve yönetilmesinden sorumlu gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder. Kişisel veriler, kimliği belirli ya da belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi ifade eder. Bu sebeple, bu metinde yer alan kişisel verilere ilişkin düzenlemeler, ilgili bilgilerin bir gerçek kişiye ait olması durumunda uygulanacaktır.
Kişisel verileriniz, KVKK’da düzenlendiği üzere aşağıda yer alan temel ilkeler doğrultusunda işlenir:

Bu Klinik Hasta Aydınlatma Metni, Klinik tarafından aşağıdaki konularda bilgilendirilmenizin sağlanması amacıyla hazırlanmıştır:

2. İşlenen Veri Türleri ve Veri Kategorileri 

İlgili Kişi Veri Kategorileri GÖREVİ
Hasta Kimlik Ad-soyad, TCKN, uyruk, doğum tarihi, cinsiyet
İletişim GSM, e-posta adresi, adres
Müşteri İşlem Hasta tipi, geliş şekli, tavsiye edilen doktor, anlaşmalı kurum, sağlık turizm acentesi, fatura bilgileri, randevu tarihi ve aldığı hizmet, gelecek randevu, yapılan bildirimler, son ziyareti ve ilgilenen doktor
Finansal
Bilgiler
Borç/bakiye tutarı, tedavi tutarı, toplam ödeme tutarı ve şekli
Sağlık Bilgileri Hastalık bilgisi, geçirdiği hastalıklar/kalıcı hastalıklar, kullandığı ilaçlar, geçirdiği ameliyatlar, kan
grubu, tedavi bilgisi, röntgen, rapor, reçete, dişlerin durumu ve daha önce yapılan tedaviler
Diğer Bilgiler Anne adı, baba adı, anne ve baba GSM ve e-posta adresleri, anne ve baba meslek, diş fırçası ve
diş macunu türleri, ağız bakım suyu ve diş ipi markası, hobiler

 

3. Kişisel Verileri Toplama Yöntemleri

Klinik, bu aydınlatma metninde belirtilen verileri hastalarından sözlü olarak, yazılı form doldurulması suretiyle, sunulan hizmet kapsamında veya elektronik ortamlar aracılığıyla kendisine iletilmesi ile KVKK’da belirtilen kişisel veri işleme şartlarına uygun bir şekilde elde etmekte, iş faaliyetlerinin yürütülmesi, iletişim faaliyetlerinin yürütülmesi ve mal/hizmet satış faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları başta olmak üzere aşağıda belirtilen amaçlarla uyumlu olarak işlemektedir.

4. Kişisel Verileri İşleme Amaçları ve Hukuki Sebepleri

İlgili Kişi Veri Kategorileri GÖREVİ
Kimlik Müşteri İşlem Finans
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi 
  • Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi
  • Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi
  • Mal / hizmet satış faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi
  • Mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Tedarik zinciri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi
  • Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi
  • Yönetim faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla,sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
  • Klinik’in hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması
İletişim
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi
  • İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi 
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Mal / hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Ürün / hizmetlerin pazarlama süreçlerinin yürütülmesi
  • Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
Özlük
Diğer Bilgiler
  • Firma / ürün / hizmetlere bağlılık süreçlerinin yürütülmesi
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi
  • İş süreçlerinin iyileştirilmesine yönelik önerilerin alınması ve değerlendirilmesi
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Mal / hizmet satış sonrası destek hizmetlerinin yürütülmesi
  • Müşteri ilişkileri yönetimi süreçlerinin yürütülmesi
  • Müşteri memnuniyetine yönelik aktivitelerin yürütülmesi
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
  • İlgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, Klinik’in meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması,
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
Sağlık Bilgileri
  • İş faaliyetlerinin yürütülmesi / denetimi
  • İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi
  • Mal / hizmet satış faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Saklama ve arşiv faaliyetlerinin yürütülmesi
  • Bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması
  • Sizlerden aldığımız açık rızanız

 

5. Kişisel Verilerin Aktarılması

Klinik, kişisel verilerinizi “bilme gereği” ve “kullanma gereği” ilkelerine uygun olarak, gerekli veri minimizasyonunu sağlayarak ve gerekli teknik ve idari güvenlik tedbirlerini alarak işlemeye özen göstermektedir. Mal ve hizmet temin süreçlerinin gereklilikleri, tedarik zinciri yönetim süreçlerinin yönetimi gibi süreçlerinin yürütülmesi veya denetimi, dijital altyapıların işletilmesi farklı paydaşlarla sürekli veri akışını zaruri kıldığı için işlediğimiz kişisel verileri belirli amaçlarla üçüncü kişilere aktarmak durumundayız.
Yukarıdaki kişisel verileriniz işbu metinde yer alan işlenme amaçlarının yerine getirilmesi amacıyla yurtiçi veya açık rızanızın alınması kaydıyla yurt dışında bulunan aşağıdaki gruplara aktarılabilir;

6. İlgili Kişinin Hakları

Kişisel verilerin korunmasına ilişkin mevzuat kapsamında;

İlgili kişiler olarak, haklarınıza ilişkin taleplerinizi belirtmek ve kişisel verileriniz üzerindeki haklarınızı kullanmak amacıyla; YENİCAMİ MAH. ADNAN MENDERES CAD. NO: 13 İÇ KAPI NO: 101 ADAPAZARI/ SAKARYA adresine fiziken yazılı olarak, tarafınıza tanımlı olan güvenli elektronik imzayla veya mobil imzayla imzalanarak, KEP adresiniz vasıtasıyla Klinik’in kayıtlı elektronik posta adresi olan bilgi@palmiyedis.com.tr adresine e-posta göndererek veya bizlere daha önce bildirilen ve sistemlerimizde kayıtlı bulunan elektronik posta adresinizi kullanmak suretiyle bilgi@palmiyedis.com.tr adresimize e-posta göndererek; Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ'de yer alan asgari başvuru şartlarını sağlayacak şekilde ileterek; gerekli değişiklik, güncelleme ve/veya silme gibi işlemleri ve ilgili talepleri gerçekleştirebilirsiniz.
İlgili kişiler olarak sahip olduğunuz ve yukarıda belirtilen haklarınızı kullanmak için yapacağınız ve kullanmayı talep ettiğiniz hakka ilişkin açıklamalarınızı içeren başvuruda; talep ettiğiniz hususun açık ve anlaşılır olması, talep ettiğiniz konunun şahsınız ile ilgili olması veya başkası adına hareket ediyor iseniz bu konuda özel olarak yetkili olmanız ve yetkinizi belgelendirilmesi, başvurunun Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ'de yer alan asgari başvuru şartlarını taşıması gerekmektedir.
Belirtilen yöntemlerle taleplerinizi bize iletmeniz durumunda Klinik, talebinizin niteliğine göre talebi en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Klinik tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu’nca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.

Çağrı Merkezi Hızlı Randevu